Spotkania i Dyskusje

Spotkania

Kalina Alabrudzińska

Kalina Alabrudzińska

Reżyserka i scenarzystka. Urodziła się 24 kwietnia 1983 roku w Płocku. Absolwentka Kursu Reżyserii Dokumentalnej w Mistrzowskiej Szkole Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy oraz Wydziału Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTViT w Łodzi. Zaczynała od dokumentu a pokochała fabułę. Jej filmy były prezentowane podczas wielu międzynarodowych festiwali filmowych, między innymi Berlinale, MFF Nowe Horyzonty, Krakowski Festiwal Filmowy, San Sebastian International Film Festival. Na swoim koncie ma już pełnometrażowy debiut filmowy „Nic nie ginie” będący jednocześnie filmem dyplomowym Wydziału Aktorstwa PWSFTviT.

Robert Gliński

Robert Gliński

Reżyser filmowy i teatralny, scenarzysta. Wykłada reżyserię w Szkole Filmowej w Łodzi oraz Gdyńskiej Szkole Filmowej. Studiował architekturę na Politechnice Warszawskiej (1971–1975), potem reżyserię w łódzkiej Filmówce (1975–1980). Był współzałożycielem Studia Filmowego im. Karola Irzykowskiego, a także członkiem Zespołów Filmowych „Kadr” i „Dom”. Rektor łódzkiej Szkoły Filmowej w latach 2008–2012. Wyreżyserował 15 filmów fabularnych i ponad 20 teatrów telewizji. Pracował także w teatrach dramatycznych w Warszawie, Poznaniu, Rzeszowie, Gdyni. Do jego najgłośniejszych filmów fabularnych należą: „Niedzielne igraszki”, „Wszystko, co najważniejsze”, „Cześć, Tereska”, „Kamienie na szaniec”, a teraz „Zieja”.

Maria Sobocińska

Maria Sobocińska

Aktorka. W 2018 roku ukończyła Wydział Aktorski Akademii Teatralnej w Warszawie. Na dużym ekranie zadebiutowała w 2016 roku, występując w filmie „Wołyń” w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego. Ma na koncie kilka epizodycznych ról, m.in. w serialu TVN „Pułapka”, filmach „Miłość jest wszystkim” i „Kler”. Rola w filmie „Wszystko dla mojej matki” jest jej pierwszą większą rolą. Za rolę w filmie Marcina Krzyształowicza „Pan T.” otrzymała nominację do Polskiej Nagrody Filmowej.

Zofia Domalik

Zofia Domalik

Aktorka, absolwentka warszawskiej Akademii Teatralnej. Coraz mocniej zaznacza swoją obecność w branży filmowej. Po udanym debiucie w filmie „Wszystko dla mojej matki” została nagrodzona na festiwalu filmowym w Gdyni. Ostatnio mogliśmy ją oglądać w serialu kryminalnym „Szadź” w reżyserii Sławomira Fabickiego.

Małgorzata Imielska

Małgorzata Imielska

Reżyserka i scenarzystka, absolwentka filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego. Film „Wszystko dla mojej matki” to jej debiut fabularny, wcześniej zrobiła 20 filmów dokumentalnych. O swoich doświadczeniach w dokumencie mówi: „dawały mi one niezwykłą szansę spotkania się z człowiekiem, zadania pytania – każdego, które uważam za ważne. Z tym gatunkiem sztuki filmowej dla mnie nic nie może się równać”.

Andrzej Seweryn

Andrzej Seweryn

Aktor teatralny i filmowy, reżyser, dyrektor Teatru Polskiego im. Arnolda Szyfmana w Warszawie. W latach 1968-1980 był aktorem Teatru Ateneum w Warszawie. Wykładał w warszawskiej PWST. Popularność zdobył na początku lat siedemdziesiątych dzięki rolom w spektaklach Teatru Telewizji. Pierwszą dużą rolę filmową zagrał w „Albumie Polskim” w reżyserii Jana Rybkowskiego. Wystąpił w ponad 40 filmach fabularnych. Pracował między innymi z Andrzejem Wajdą, Andrzejem Żuławskim, Giorgio Trevesem, Stevenem Spielbergiem i Agnieszką Holland. Od końca lat siedemdziesiątych mieszkał we Francji, gdzie był aktorem Comédie-Française i członkiem zarządu słynnego paryskiego teatru oraz wykładowcą szkoły teatralnej w Lyonie. W swojej karierze zawodowej wystąpił w wybitnych rolach teatralnych w Polsce i we Francji. Obecnie możemy oglądać go w głównej roli, w filmie „Zieja” wyreżyserowanym przez Roberta Glińskiego.

Jagoda Szelc

Jagoda Szelc

Reżyserka i scenarzystka filmowa, absolwentka Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz Wydziału Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi. Laureatka nagród na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. O Jagodzie Szelc zrobiło się głośno w 2017 roku po jej kinowym debiucie „Wieża. Jasny dzień”, który zebrał nagrody w Berlinie, Gdyni, Krakowie i nie tylko. Drugi jej film, „Monument”, to dyplom studentów Wydziału Aktorskiego PWSFTviT w Łodzi.

Dyskusje

Maciej Gil

Maciej Gil

Historyk sztuki i kultury filmowej, organizator i konsultant programowy wielu wydarzeń filmowych w Polsce i za granicą, działacz ruchu dyskusyjnych klubów filmowych, dziennikarz, edukator i prelegent. Z płockim festiwalem od pierwszej edycji.

Łukasz Maciejewski

Łukasz Maciejewski

Filmoznawca, krytyk filmowy i teatralny, wykładowca akademicki. Absolwent filmoznawstwa UJ, asystent na Wydziale Aktorskim w Szkole Filmowej w Łodzi, dyrektor artystyczny festiwalu „Kino na Granicy” w Cieszynie oraz „Grand Prix Komeda” w Ostrowie Wielkopolskim. Członek między innymi Europejskiej Akademii Filmowej, Światowego Stowarzyszenia Krytyków Filmowych „Fipresci”, Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych AICT oraz Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Recenzent i felietonista m.in. „Onetu”, „Kalejdoskopu Łódzkiego”, „Krakowa”. Ambasador projektu „Kultura Dostępna w Kinach”, członek kapituły „Paszportów Polityki”. Dwukrotny laureat Nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategoriach „książka roku” i „krytyk roku”.

Monika Mioduszewska-Olszewska

Monika Mioduszewska-Olszewska

Kulturoznawczyni, pedagożka teatru, przewodniczka. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS w Warszawie i przygotowania pedagogicznego w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Od 2010 roku pracuje jako konsultantka programowa w Teatrze Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Płocku, gdzie zajmuje się m.in. edukacją teatralną. Jest prelegentką Nowych Horyzontów Edukacji Filmowej w płockim Kinie za Rogiem.

Radosław Łabarzewski

Radosław Łabarzewski

Od 2011 roku związany z Płockim Ośrodkiem Kultury i Sztuki. Od 2015 roku – prowadzi w POKiS Kino za Rogiem. Pomysłodawca i realizator projektu edukacyjno turystycznego „FILMOWY PŁOCK”, realizowanego przez Płocką Lokalną Organizację Turystyczną w latach 2017-2019. Twórca przewodnika „Po Filmowym Płocku”. Współorganizator warsztatów animacji poklatkowej WATA I i II. Współpracuje z HFPC przy organizacji Objazdowego Festiwalu Filmowego WATCH DOCS. PRAWA CZŁOWIEKA W FILMIE oraz z O!PLĄ – Ogólnopolskim Festiwalem Polskiej Animacji oraz instytucjami i organizacjami pozarządowymi z Płocka i okolic.

Anita Piotrowska

Anita Piotrowska

Krytyczka filmowa „Tygodnika Powszechnego”, współautorka książek o tematyce filmowej. Pisuje także do „Ekranów” i „Kina”. Pracuje dla Krakowskiego Festiwalu Filmowego, gdzie pełni rolę kuratorki sekcji dokumentalnej. Jako członkini Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych FIPRESCI była jurorką licznych festiwali w kraju i za granicą. W 2014 roku otrzymała nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii krytyka filmowa.

Artur Zaborski

Artur Zaborski

Rocznik 1987. Dziennikarz filmowy. Pracował w Onecie i Stopklatce. Stale publikuje w „Zwierciadle”, „Pani”, „Newsweeku”, „Przekroju”, „Przeglądzie” i Wirtualnej Polsce. Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej. Rzecznik prasowy Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Tofifest. Miłośnik Iranu i Los Angeles.

Wykłady

Piotr Pławuszewski

Piotr Pławuszewski

Doktor, pracuje w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych (UAM, Poznań). Jego zainteresowania badawcze koncentrują się przede wszystkim wokół kina dokumentalnego (które na różne sposoby stara się popularyzować, zwłaszcza wśród młodej widowni). Autor książki Po swojemu. Kino Władysława Ślesickiego (Kraków 2017), współred. monograficznego numeru pisma „Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication” (2018, vol. XXIV): Kieślowski Revisited (and Re-watched). Publikował w tomach zbiorowych oraz m.in. w „Kinie”, „Kwartalniku Filmowym”, „Images” i „Ekranach”. Kurator wystawy „Władysław Ślesicki – jest niepowtarzalny” (2013).​​