Spotkania
Hyerim Pak
Hyerim Pak urodzona w Seulu w Korei Południowej. Po studiach w Korei przyjechała do Polski, aby zrobić doktorat, a Jej szczęśliwe życie wśród Polaków trwa już ponad 20 lat. Uzyskała tytuł doktora w dziedzinie nauk humanistycznych (w zakresie językoznawstwa) na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie ukończyła studia magisterskie na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej. Jest lingwistą, polonistą i wieloletnim nauczycielem akademickim języka koreańskiego i kultury koreańskiej (Uniwersytet Wrocławski, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza). Jest kinomanką. Uwielbia kino polskie, które było jednym z kilku powodów jej przyjazdu do Polski. Również kocha filmy swoich rodaków, do tego stopnia, że ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty zorganizowała Festiwal Filmów Koreańskich we Wrocławiu (2012). Koreańska kinematografia i kultura popularna Korei Południowej jest dla Niej ważna nie tylko ze względu na zainteresowania badawcze. Seriale telewizyjne i muzyka popularna są Jej pasją i częścią codziennego życia.

Sandra Drzymalska
Sandra Drzymalska ur. 1993 roku. Jest absolwentką Wydziału Aktorskiego na Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, którą ukończyła w 2017 roku. Wystapiła w serialach Stulecie winnych, W głębi lasu, Belfer oraz Szadź. W filmach „ Każdy ma swoje lato”, „Psy 3,”W imię zasad”, „Powrót”, „Amok”. Zgłosiła się na casting do polsko-włoskiej koprodukcji „Sole” w reżyserii Carlo Sironiego. Film zdobył międzynarodowe uznanie, którego zwieńczeniem była Europejska Nagroda Filmowa dla Sironiego w kategorii „Europejskie odkrycie roku”. Ubiegłoroczny Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni też był dla niej udany. Zdobyła wyróżnienie dla role w dwóch filmach prezentowanych w Konkursie Filmów Mikrobudżetowych: „Ostatni komers” (reż. Dawid Nickel) oraz „Każdy ma swoje lato” (reż. Tomasz Jurkiewicz)

Tomasz Jurkiewicz
Tomasz Jurkiewicz ur. 1981. Absolwent filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz reżyserii WRiTv im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego, a także kursu fabularnego „Studio Prób” Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Autor filmów krótkometrażowych: „Franciszek” (2005), „Próba mikrofonu” (2006), „Lunatycy” (2007), „Radioakcja” (2008), „Wesołych Świąt” (2009), „Babcia wyjeżdża” (2009), „Gdyby ryby miały głos” (2010), które zdobyły kilkadziesiąt nagród i wyróźnień na festiwalach krajowych (Kraków, Warszawa, Gdynia, Wrocław) i międzynarodowych (Karlove Vary, Seul), scenarzysta. Reżyser filmu „Każdy ma swoje lato”

Marek Lechki
Marek Lechki ur. 1975 – polski reżyser, scenarzysta, producent filmowy, muzyk i kompozytor. Po maturze dwa lata spędził we wrocławskim studium kształcenia animatorów kultury i bibliotekarzy, na specjalności filmowej. Tam zdobywał wiedzę w dziedzinie historii i teorii filmu, co zaowocowało pierwszymi etiudami i drobnymi formami dokumentalnymi, nagradzanymi sporadycznie na festiwalach kina nieprofesjonalnego. Członek Polskiej Akademii Filmowej. Reżyser filmu „Interior”, „Erratum”, „Moje Miasto” czy „Astronom” (etiuda szkolna). Jest również wykonawcą i kompozytorem muzyki alternatywnej.

Ewa Puszczyńska
Ewa Puszczyńska – ur. 1955. Anglistka, producentka filmowa. Od roku 1995 związana z Opus Film, początkowo jako producentka reklam, od 2005 – producentka filmów fabularnych. Specjalizuje się w koprodukcjach międzynarodowych. Pracowała przy „Masz na imię Justine” Franco de Peñy, „Lekcjach pana Kuki”. Dariusza Gajewskiego, „Zero” Pawła Borowskiego, „Kongresie” Ariego Folmana. Wyprodukowała „Idę” Pawła Pawlikowskiego, pierwszy polski film, który oprócz Europejskiej Nagrody Filmowej, nagrody BAFTA i kilkudziesięciu nagród na polskich i światowych festiwalach dostał Oscara za film nieanglojęzyczny. Producentka filmu „Quo Vadis, Aida”.

Philippe Tłokiński
Philippe Tłokiński ur. 1985.Urodził się we Francji, wychował w Genewie, gra w Polsce. Po przyjeździe do Polski trafił do telewizji a zaraz potem otrzymał trzy główne role w filmach fabularnych. Polskich i międzynarodowych. Po studiach grał na deskach francuskich i szwajcarskich teatrów m.in. Théâtre du Trèfle w Poitiers, Comédie de Reims, Théâtre Saint-Gervais w Genewie. W Polsce zauważył go pierwszy Marcin Bortkiewicz i zaprosił do udziału w znakomitej fabule „Noc Walpurgi”. Potem był „Kurier” w reżyserii Władysława Pasikowskiego i koprodukcja „Geniusze” znana na świecie jako „The Adventures of Mathematician” – film, który miał swoją premierę na festiwalu w Palm Springs.

Dyskusje
Maciej Gil
Historyk sztuki i kultury filmowej, organizator i konsultant programowy wielu wydarzeń filmowych w Polsce i za granicą, działacz ruchu dyskusyjnych klubów filmowych, dziennikarz, edukator i prelegent. Z płockim festiwalem od pierwszej edycji.

Łukasz Maciejewski
Filmoznawca, krytyk filmowy i teatralny, wykładowca akademicki. Absolwent filmoznawstwa UJ, asystent na Wydziale Aktorskim w Szkole Filmowej w Łodzi, dyrektor artystyczny festiwalu „Kino na Granicy” w Cieszynie oraz „Grand Prix Komeda” w Ostrowie Wielkopolskim. Członek między innymi Europejskiej Akademii Filmowej, Światowego Stowarzyszenia Krytyków Filmowych „Fipresci”, Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych AICT oraz Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Recenzent i felietonista m.in. „Onetu”, „Kalejdoskopu Łódzkiego”, „Krakowa”. Ambasador projektu „Kultura Dostępna w Kinach”, członek kapituły „Paszportów Polityki”. Dwukrotny laureat Nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategoriach „książka roku” i „krytyk roku”.

Monika Mioduszewska-Olszewska
Kulturoznawczyni, pedagożka teatru, przewodniczka. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS w Warszawie i przygotowania pedagogicznego w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Od 2010 roku pracuje jako konsultantka programowa w Teatrze Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Płocku, gdzie zajmuje się m.in. edukacją teatralną. Jest prelegentką Nowych Horyzontów Edukacji Filmowej w płockim Kinie za Rogiem.

Radosław Łabarzewski
Od 2011 roku związany z Płockim Ośrodkiem Kultury i Sztuki. Od 2015 roku – prowadzi w POKiS Kino za Rogiem. Pomysłodawca i realizator projektu edukacyjno turystycznego „FILMOWY PŁOCK”, realizowanego przez Płocką Lokalną Organizację Turystyczną w latach 2017-2019. Twórca przewodnika „Po Filmowym Płocku”. Współorganizator warsztatów animacji poklatkowej WATA I i II. Współpracuje z HFPC przy organizacji Objazdowego Festiwalu Filmowego WATCH DOCS. PRAWA CZŁOWIEKA W FILMIE oraz z O!PLĄ – Ogólnopolskim Festiwalem Polskiej Animacji oraz instytucjami i organizacjami pozarządowymi z Płocka i okolic.

Anita Piotrowska
Krytyczka filmowa „Tygodnika Powszechnego”, współautorka książek o tematyce filmowej. Pisuje także do „Ekranów” i „Kina”. Pracuje dla Krakowskiego Festiwalu Filmowego, gdzie pełni rolę kuratorki sekcji dokumentalnej. Jako członkini Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych FIPRESCI była jurorką licznych festiwali w kraju i za granicą. W 2014 roku otrzymała nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii krytyka filmowa.

Artur Zaborski
Rocznik 1987. Dziennikarz filmowy. Pracował w Onecie i Stopklatce. Stale publikuje w „Zwierciadle”, „Pani”, „Newsweeku”, „Przekroju”, „Przeglądzie” i Wirtualnej Polsce. Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej. Rzecznik prasowy Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Tofifest. Miłośnik Iranu i Los Angeles.

Wykłady
Piotr Pławuszewski
Doktor, pracuje w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych (UAM, Poznań). Jego zainteresowania badawcze koncentrują się przede wszystkim wokół kina dokumentalnego (które na różne sposoby stara się popularyzować, zwłaszcza wśród młodej widowni). Autor książki Po swojemu. Kino Władysława Ślesickiego (Kraków 2017), współred. monograficznego numeru pisma „Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication” (2018, vol. XXIV): Kieślowski Revisited (and Re-watched). Publikował w tomach zbiorowych oraz m.in. w „Kinie”, „Kwartalniku Filmowym”, „Images” i „Ekranach”. Kurator wystawy „Władysław Ślesicki – jest niepowtarzalny” (2013).
