Spotkania
Michał Grzybowski
Reżyser, aktor i scenarzysta. Absolwent PWSFTviT w Łodzi oraz Szkoły Wajdy. Autor niezależnej komedii Non Sono Pronto o debiutujących w środowisku filmowym aktorach, za którą otrzymał honorowe wyróżnianie na FPFF w Gdyni. W 2014 roku Studio Munka zrealizowało jego „Hitlera w Operze”, w którym w przewrotny sposób podejmowano tematykę narodowościowych uprzedzeń. Na co dzień gra i reżyseruje w teatrze. Znany z filmów Planeta Singli, Pakt, Porady na zdrady, Płynące wieżowce.

Agnieszka Dulęba-Kasza
Polska aktorka teatralna, filmowa i telewizyjna. Ukończyła Wydział Aktorski PWSFTviT w Łodzi. Debiut teatralny w roli Audrey w „Pół żartem, pół sercem” Kena Ludwiga w reż. Piotra Szczerskiego na scenie Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach. Nagroda redakcji kieleckiego „Słowa Ludu” za interesujący debiut na scenie Teatru im. Żeromskiego w Kielcach w dorocznym plebiscycie „Dzikiej Róży”. Role w filmach „Biały potok” (2021), „Jakoś to będzie” (2021), „O mnie się nie martw” (2020), czy Ultrafiolet ( 2019) oraz spektaklach teatralnych i serialach.

Krzysztof Lang
Reżyser, absolwent Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego. W 1981 ukończył Wydział Filmowo-Telewizyjny na Uniwersytecie Śląskim. Zajmuje się filmem fabularnym, dokumentalnym, krótkometrażowym i historycznym. Wyreżyserował 13 spektakli teatralnych. Liczne filmy między inny : „Papierowe małżeństwo” (1991) oraz nominowane do Nagrody Złote Lwy „Prowokator” (1995), „Strefa ciszy” (2000), „Śniadanie do łóżka” ( 2010), „Ach śpij kochanie” (2017) oraz najnowszy film Marzec’ 68 (2022).

Beata Kawka
Beata Kawka – polska aktorka filmowa, teatralna, dubbingowa, producent i reżyser dubbingu, właścicielka Film Factory Studio.
W 1991 ukończyła studia na Wydziale Aktorskim Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im, Aleksandra Zelwerowicz w Warszawie.
W latach 1993–1998 była aktorką Teatru Nowego w Warszawie, związana z także z Teatrem Dramatycznym w Warszawie, Opera Bałtycką, oraz teatrem Juliusza Ostrawy w Gorzowie Wielkopolskim.
Na ekranie debiutowała w 1991 epizodyczną rolą w serial Panny z Wilka. W latach 1999–2002 wcielała się w postać Anny Wolniak w serialu Na dobre i na złe. W latach 2002–2010 odgrywała podwójną rolę sióstr-bliźniaczek Donaty i Tamary Leszczyńskich w serialu samo życie. W latach 2011–2012 grała Janinę w serialu Barwy szczęścia a w latach 2011–2013 wcielała się w postać Marty Nowak w serialu Pierwsza miłość.
W 2007 została laureatką nagrody dla najlepszej aktorki na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Madrycie za rolę Beaty w filmie jasne błękitne okna w reżyserii Bogusława Lindy którego była producentem.

Barbara Jonak
Aktorka teatralna i filmowa. Ukończyła studia na Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w 1999 roku. Otrzymała nagrodę im. Leona Schillera dla najzdolniejszych młodych aktorów w Polsce. Doskonale odnajduje się na deskach teatrów, za co została już wielokrotnie wyróżniona. Należy do zespołu Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Między innymi zagrała w filmach Miasto 44, Moje córki krowy, Boże Ciało i Zabawa zabawa. Oprócz tego, telewidzowie mogą kojarzyć ją z seriali telewizyjnych: Barwy szczęścia, Zbrodnia oraz Generał.

Krzysztof Aksinowicz
Reżyser. W liceum realizował filmy krótkometrażowe m.in.: Alabama (1996), za którą otrzymał nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Po liceum wyjechał do Australii, gdzie został stypendystą School of Visual Arts w Sydney. W 2004 roku wrócił do Polski i poznał Konrada Stefaniaka oraz Wojtka Zielińskiego. Spotkanie okazało się brzemienne w skutkach – od tej pory zjednoczeni Moustache skoncentrowali swoje siły na realizacji wspólnego dla wszystkich celu – debiutu fabularnego. Autor wielu reklam i teledysków dla polskich i zagranicznych wytwórni płytowych. W 2006 rozpoczął, wraz z pozostałymi Moustache’ami, pracę nad pierwszym fabularnym filmem pełnometrażowym.

Dyskusje
Maciej Gil
Historyk sztuki i kultury filmowej, organizator i konsultant programowy wielu wydarzeń filmowych w Polsce i za granicą, działacz ruchu dyskusyjnych klubów filmowych, dziennikarz, edukator i prelegent. Z płockim festiwalem od pierwszej edycji.

Łukasz Maciejewski
Filmoznawca, krytyk filmowy i teatralny, wykładowca akademicki. Absolwent filmoznawstwa UJ, asystent na Wydziale Aktorskim w Szkole Filmowej w Łodzi, dyrektor artystyczny festiwalu „Kino na Granicy” w Cieszynie oraz „Grand Prix Komeda” w Ostrowie Wielkopolskim. Członek między innymi Europejskiej Akademii Filmowej, Światowego Stowarzyszenia Krytyków Filmowych „Fipresci”, Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych AICT oraz Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Recenzent i felietonista m.in. „Onetu”, „Kalejdoskopu Łódzkiego”, „Krakowa”. Ambasador projektu „Kultura Dostępna w Kinach”, członek kapituły „Paszportów Polityki”. Dwukrotny laureat Nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategoriach „książka roku” i „krytyk roku”.

Anita Piotrowska
Krytyczka filmowa „Tygodnika Powszechnego”, współautorka książek o tematyce filmowej. Pisuje także do „Ekranów” i „Kina”. Pracuje dla Krakowskiego Festiwalu Filmowego, gdzie pełni rolę kuratorki sekcji dokumentalnej. Jako członkini Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych FIPRESCI była jurorką licznych festiwali w kraju i za granicą. W 2014 roku otrzymała nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii krytyka filmowa.

Artur Zaborski
Rocznik 1987. Dziennikarz filmowy. Pracował w Onecie i Stopklatce. Stale publikuje w „Zwierciadle”, „Pani”, „Newsweeku”, „Przekroju”, „Przeglądzie” i Wirtualnej Polsce. Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej. Rzecznik prasowy Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Tofifest. Miłośnik Iranu i Los Angeles.

Wykłady
Radosław Łabarzewski
Od 2011 roku związany z Płockim Ośrodkiem Kultury i Sztuki. Od 2015 roku – prowadzi w POKiS Kino za Rogiem. Pomysłodawca i realizator projektu edukacyjno turystycznego „FILMOWY PŁOCK”, realizowanego przez Płocką Lokalną Organizację Turystyczną w latach 2017-2019. Twórca przewodnika „Po Filmowym Płocku”. Współorganizator warsztatów animacji poklatkowej WATA I i II. Współpracuje z HFPC przy organizacji Objazdowego Festiwalu Filmowego WATCH DOCS. PRAWA CZŁOWIEKA W FILMIE oraz z O!PLĄ – Ogólnopolskim Festiwalem Polskiej Animacji oraz instytucjami i organizacjami pozarządowymi z Płocka i okolic.

Piotr Pławuszewski
Doktor, pracuje w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych (UAM, Poznań). Jego zainteresowania badawcze koncentrują się przede wszystkim wokół kina dokumentalnego (które na różne sposoby stara się popularyzować, zwłaszcza wśród młodej widowni). Autor książki Po swojemu. Kino Władysława Ślesickiego (Kraków 2017), współred. monograficznego numeru pisma „Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication” (2018, vol. XXIV): Kieślowski Revisited (and Re-watched). Publikował w tomach zbiorowych oraz m.in. w „Kinie”, „Kwartalniku Filmowym”, „Images” i „Ekranach”. Kurator wystawy „Władysław Ślesicki – jest niepowtarzalny” (2013).
